Powered By Blogger

Monday 16 January 2012

Peluang Ke-3


Teringatkan xcden depan rumah aku artu.. Simangsa yg membawa motor tu
telah pon kembali ke Rahmatullah pade keesokkan harinyer, membuatkan aku 
teringat time aku xcden artuh. Kedua2 belah tangan aku patah, idung aku terbelah dua,
muka aku penuh darah smpai ayah aku sendiri pon xcam aku, aku rse bersyukur sngat
wlaupun xcden ak teruk mcam tu (6 bulan telantar atas katil) ak masih lg diberi
peluang untuk terus hidup memakmurkan bumi tuhan ni..
aku terasa macam mati hidup kembali, inilah peluang kedua aku...
Oh noo, ni bukanlah peluang kedua aku, tp ni adelah peluang ke-3 aku
sebenarnyer... kisah ni ramai yg xtaw, nek ak pon xtaw... yg taw hnya aku, arwah angah,
nosiah, ain ngan kak zura.. (tu pon klaw dorang still ingat lg) huh..


Citernyer cmni..
time tu aku bru dlam dajah 2 kot.. kcik lg ngan dorang sume tu.. dorang ajak la g laut..
(anjung batu) kononnyer nak tengok ikan.. time tu kitowang pon g la senyap2 
yela nek mane la nk bg ktowang kuar.. dapat lg g laut.. cukup die xksi..
so ktowang pon g la senyap2 aku,ain,nosiah ngan k zura.  lalu blakang umah 
cik saadiah, tembus kebun jeon n smpai laa ak ke anjung batu.. dowang pon dengan 
jakon nyer g la main air, tengok ikan. nak dijadikan citer, k zura pon ckap ngan aku..
"jis, cantik la ikan ni.. tangkap la..." disebabkan ak sorang je laki time tu ak pon
trase la mcm hero malaya lantas pergi la trun ke celah2 batu tu nk tngkap ikan..
last2 xsngka lak batu tu licin n gedebuk la aku jatuh.. walaupun kat situ just tebing jer,
tp dalam die mmg gila dlam la..(kat situ la port bdak2 kg mandi rmai2 sebab ade jmbatan
untuk dowang melompat) so ak x reti berenang... yg dorang y pmpuan tu pon
lg laa hancus..  aku tergapai2 dlam lautan dalam menunggu saat 
xtahan lg untuk bernafas.. aku da rase mcam tu la kali terakhir aku bernafas...



waktu ajal semakin hampir datang pada ku.. tiba aku terasa ditarik oleh satu lembaga
yg kuat, laju dan tiba2 aku kembali dapat menghirup udara segar...
terus aku terbaring tepi batu n menoleh kiri kanan, rupanya makhluk 
tu ialah abg aku (angah) die secara senyap2 mengekori ktowang dr
blakang, ermm mngkin die dpat merasekan sesuatu yg xbaik kot..
tu sebab laa die ikut.. jd pade aritu aku telah terutang nyawa pade die..
smpai laa die meninggal, aku terhutang nyawa pade die.. ermm...
die sentiase ade waktu ak susa, waktu ak kat asrama.. xde sape brani 
usik aku, sentuh aku, sebab sume org takut kat dier.. ingat lg die sound
saufi, klaw adik aku kne buang sekolah, kaw balik ni xlepas kaw dr pintu pagau ni..
(ayat ganster betol) menunjukkan btape die syg at aku.. tp aku je yg 
slalu cr gado ngan die..hahahaha....

tu la kisahnyaa... bile terkenangkan balik pasal si arwah ni.. bnyak tol kenangan aku
ngan die.. yg klaka ade, yg sedih ader... hahaha..
semoga Allah memudahkan segala urusan akhirat beliau di sane.. 
AL-Fatihah




* Jakon ni maknenyer macam fez time jumpe, fez time buat, fez time pergi.. rse jakon giler...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...