Powered By Blogger

Wednesday 1 June 2011

kampong ku "syurgaku"



rumah melayu melaka..
kalau tengahari xyah cerita r...
pkul 10 pg korang da bukak baju..
panas skit mlake ni..


ni umah dalam.
ataupun orang zaman sekarang panggil
"ruang tamu"


lpas aku blik..
2 ari pastu, diorang plak balik..
dorang kalau blik pon...
pes ajer..
malam tu layan man u vs baselona..
ala yg man u KALAH tuh...
tuih...



"korang kalau nak jalan boleh..
tapi tolong nek tebang pokok tu dulu..
ala yg 2 batang depan umah tu.."
dengah gagahnyer 5 tetak saje 
si mat perang ni tebang...
ahaha



tersebut la al-kisah..
dulu die nampak something yg boleh dimakan ni taw..
kuih ke biskut ke, aku pon x ingat da..
so die nak la benda tuh...
tapi die nak mntak die takot...
maklum la bapak sedare die semuanyer tang bengis2..
dapat g ucu dier..haha
so die pon buat2 la tanye...
"eh eh ape ni??
bole makan ke ??
hahah
kononnyer, t kalau die tnye cmtu..
org akan jawab le..
"ni biskut"
pastu mesti die akan tnye lg..
"kakak nak ke??"
so dapat la die bskt tu...
tapi taktik tu x menjadi...lantas m.sidek menjawab..
"eleh kakak, kau nak biskut tu ckap je la...
xyah la nk tnye soalan camtu.."
hahahaahahah
smpai sekarang, law jumpe kakak jer..
ayat tu mesti kluaw...
"eh eh ape ni ??
bole makn ke ??
terutama skali "pak andak"
hahahaah


adekkkk
gaban
michelin
ape lg nak panggil ni..







7 comments:

  1. aku xboleh bla y ayat "ee ape tu!!! boleh makan ke??? xsangka ayat tu wat ko xleh tido jis!!! kehkehkeh...

    ReplyDelete
  2. taw xpew terngiang2 di telinga aku weh..ahahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha... eeee ape tuh!! boleh komen keh??? kahkahkah...

    ReplyDelete
  4. betulkan jam lah wei!!! confuse aku!!

    ReplyDelete
  5. mlas aku nak setting2 ni.. gasak die ler nak pkul bape pon... ehehehe
    eh eh.. jam salah.. bole betol ker ?? ehehe

    ReplyDelete
  6. eh mane tau!!ko y buat.. lau aku buat aku tau ler.. ermmmm

    ReplyDelete
  7. aku tengok muke razif an
    macam ROONEY kecik2 r..
    ahahah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...