Powered By Blogger

Wednesday 23 February 2011

Hari bola sepak..

Assalamualaikum. ok arini rasenyer da macam hari bola sepak semalaysia plak.. bnyak betol game arini... so aku mulekan dengan perlawanan pasukan kebangsaan kita dulu yang akan turun kejap lagi menentang pakistan dalam kelayakan sukan olimpik.



     Game ni akan dimulakan jap g, 23 feb 2011, pukul 8.45 mlam dan apa yang menariknya ni, haha RTM 1 akan mengambil secara live perlawanan ni. Sebelum ni ramai yang da merungut selepas liga Malaysia da x dibawa secara langsung, ini kerana hak penyiaran telah diambil alih oleh astro. biasalah astro baya dengan harga yang berlipat kali ganda dari RTM, so menteri2 kite yang bijak pandai ni tnpe memikirkan soal penonton (dok pikir duit jer) secara langsungnya telah memilih astro sebagai hak penyiaran rasmi liga Malaysia.

Jadi perlawanan malam ni kita xdapatlah tengok hero kite (safee sali) sebab olimpik hanya 23 tahun kebawah dan safee da pun melebihi umur tu, so die akan tengok tv je la at Indonesia skrang ni. Kebanyakannya pemain Harimau muda A yang bermain di liga super yang akan diturunkan pada malam ni dan ni lah antara nama2 pemain kite..
    

Ni plak barisan pemain pakistan..




Syabas diucapkan kepada pemain kita walaupun banyak melepaskan pluang tp sekurang2nya tahap permainan tidak la mengecewakan. bnyak menyerang dan pertahanan pun ade sdikit leka.. da suke sngat kot leading terlalu awal.. ape tak nyer minit ke-3 jer da gol sebijik jaringan wan zaharul nizam... Sebelum tamat perlawanan separuh masa pertama, gol kedua dtang lagi, kali ni dari Irfan fazail merembat cntik dari luar kotak pnalti.. mmg dasyatttt,,,hahah separuh mase kedue mmg rugi bnyak, selepas seorang pmain pakistan dibuang padang, bnyak peluang yg xmampu diterjemahkan dngan gol.. ermm pasni main di Lahore,Pakistan kene cuba sebaik mungkin untuk mara setapak lagi kehadapan.. Keputusan muktamad Malaysia 2 : 0 Pakistan.
Ranking kedua2 pasukan setakat Januari 2011 (FIFA)
Malaysia : 140
Pakistan :  173

Perlawanan seterusnya.
Malaysia vs Pakistan, 9 March 2011. Lahore, Pakistan.
perlawanan kedua kelayakan Olimpik.

Lain2 keputusan kelayakan Olimpik. 
Hong Kong 4 - 0 Maldives
Indonesia 1 - 3 Turkmenistan
Thailand 1 - 0 Palestin
Iran 1 - 0 Krygistan
India 2 - 1 Myanmar

Go Malaysia

Untuk game yang kedua, jap lagi Arsenal vs Stoke City


Hari,tarikh dan masa tu x sempat nak edit.. itu adalah satu penipuan yup..hehehe
so malam ni arsenal akan menanti kunjungan stoke city untuk EPL.. selepas perlawanan pertama di postpone akibat salji lebat, so harapnyer kejayaan akan berlaku malam ni selepas seri pada minggu lepas dan meneruskan aksi 11 perlawanan tanpa kalah (kalau x kalah la mlam ni) haha dan terus menghambat MU yang akan beraksi dalam Liga juara-juara menetang Marseile pada waktu yang sama.

Tapi aku risau sikit sebab Robin Van Persie ngan koscielny x dapat diturunkan sebab injured, ni bermakna Squillacy akan bergandingan ngan Djourou, adoi da la Squillacy tu hampeh sikit, gol sendiri, passing meleweh, defend tah ape2 tah, bnyak wat mistake, ermmmm.... ape2 pun harap Arsenal menang malam ni..
Go Gunners..

English Premier League
Arsenal vs Stoke City, 23 Feb 2011, 3.45a.m, Emirates Stadium.




 MU vs Marseile.

nak tengok memang x r sebab time ni same ngan game Arsenal.. so ape2 pun aku harap marseile akan wat sedikit kejutan walaupun tengok macam x jer..hahahah ape2

Champion League
Man U vs Marseile, 23 Feb 2011, 3.45a.m, Stade Velodrome Stadium


Bayern Munich vs Inter Milan

Macam ualngan final champion league tahun lepas. tapi kali ni dipusingan 16 terbaik... so xmungkin la jumpe at final sebab salah satu mesti terkeluar dari pertandingan ni.. ape2 pun aku harap Bayern menang malam ni..

Champion League
Bayern munich vs Inter Milan, 23 Feb 2011, 3.45a.m, Stadio Giuseppe Meazza.


Perlawanan terdahulu..

Blackpool 3 : 1 Tottenham Hotspur






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...